2013. augusztus 13., kedd

Medical

Nemcsak az irodalmi és zenei tájékozottságom, de a szociális kapcsolataim is leépülnek lassan itt a nyárban, amiért tényleg elnézést, de a doktori finisében vagyok, tudom, ez egy végtelenül készülő doktori, de majd alkalom adtán lesz egy külön bejegyzés arról, hogy hogy is van ez...
.... mindenesetre a néhai szociális alkalmat ma például az szülte, hogy elmentem a neurológiára az első gyógyszeres felülvizsgálatra, ha nyár, akkor kórház, eztán így lesz már.

Volt ott két szőke nő, az egyik azzal a belőtt kleopátraparóka-féle frizurával, a másik meg egy rövid, tépett, nem jó fejek, de kedvesek és polgáriak, sok (hamis) arannyal. A kleopátra kikérdezett, meg mondta, hogy bocs, sokáig tartott a leleteim előhámozása a gépből, és hogy hogy vagyok. Mondtam, szuperül. Aztán blablabla, meg hogy mi a foglalkozásom. Hát, mondom, tanár vagyok.
Na, erre sápítozás, egészségügy és oktatás közötti párhuzamvonás, sajnálkozás a mai fiatalok miatt, sopánka, stresszfaktor összemérése, meg hogy a mai történelemtanítás... Mondom neki, én magyar-angol szakos vagyok. Akkor nekem még szerencsém van, mondja erre. Meg hogy az ő fia már Kossuthot se tisztelte, mint nagy magyart, és ilyeneket mondott, hogy 'elhúzott az országból' miután 'megcsinálta a balhét', még az is lehet, hogy 'felmarkolta a suskát' is. Hát így. Tényleg, ez a mai történelemoktatás, szegény pedagógusok.
Azért én persze beszélgettem, mert utálok orvosnál lenni, és jól tudom ezzel oldani a feszültséget. Szeretek elmerülni abban az illúzióban, hogy én érdeklem az orvosokat... Pedig...

Aztán vérnyomást mértünk, és volt sápítozás meg szemek meregetése. 143/99. Hát, ezt karban kéne tartani, mert. Mert hogy az 'egészség három fontos komponense' esetemben: koleszterin, vérnyomás, gyógyszer. Kérjek a szülinapomra vérnyomásmérőt. (Anyád...)
Kérdezte, szoktam-e mérni, mondtam, hogy természetesen nem, különben is, valószínűleg fehérköpeny-szindrómám van. Hát, erre most lehet, hogy hipertóniám. Vagy legalább is hajlamom.
Mindenesetre az orvosok agya egy rugóra járhat, mert anyámtól nem is kellett kérni. Ahogy ismerem őket, holnap hozza a posta.

Holnap megyek a háziorvoshoz a papírral, és úgy néz ki, 35 éves koromra hirtelen megnő a gyógyszeradagom (szóval napi 4), lehet, hogy a névnapomra egy nagyobb gyógyszerkasznit kell, hogy kérjek (tudjátok, az a szar, amibe be tudod rakni napra készen, hogy mit kell szedni, de az enyémben túl kicsik a  fiókocskák). Hát így. Még gondolkodom, hogy az Orbán-rendszer áldozatának tekintsem-e magam, vagy a pedagóguspályáénak, vagy a kettőének együtt.
Esetleg a lépcsőzőgépének most, hogy így kiderül(het) rólam a magas vérnyomás.

4 megjegyzés :

  1. Eddig nem tudtam, mit adjak szülinapodra, de tipp tipp hátán. Nemzeti gyógyszerdoboz hímezve?

    VálaszTörlés
  2. Hát én lophatok, úgyis találkozom mostanában dokikkal. És nem csuknak le, ha mondom, hogy ajándékba lesz? ;)

    VálaszTörlés
  3. Nem tudom... mondd meg, hogy a pályát népszerűsíted az utókornak.

    VálaszTörlés