2010. augusztus 28., szombat

Egy olyan...

.. kiállításon voltam, hogy beszarás, a szürrealisták és a 'ház' (vagyis a tér különböző felfogásai) volt a témája, és azt hiszem, még mindig nem tudtam feldolgozni teljesen. Annyira tetszett, hogy megvettem a kiállítás katalógusát, ami 350 oldal, színes fotókkal van tele, és hát busás összegbe került.

The Surreal House, Barbican Art Gallery, június 10-szeptember 12.

A környék is teljesen lenyűgözött, úgyhogy kénytelen voltam utánaolvasni, hogy a Barbican Centre micsoda: Európa legnagyobb előadóművészeti központja, koncterttermekkel, színházzal, mozival, könyvtárral, körülötte lakónegyeddel. Az ún. brutalista stílusban épült, ahogy Londonban sok más lakótelep is, 2003-ban egy felmérésben a központot London legrondább épületének kiáltották ki. Eredetileg innen indult a Royalk Shakespeare Company - még amíg volt állandó játszóhelyük. A komplexumon belüli terek és helyek híres angol írókról vannak elnevezve. Rondasága ellenére engem teljesen lenyűgözött a környék.
A kiállításról bővebben később, egyelőre annyit, hogy tematikus szobákban foglalkoztak a művészet és a tér viszonyával. Íme néhány megtekinthető alkotás.


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése