2010. január 31., vasárnap

Az is eszembe jutott...

... hogy vajon Diócica megismer-e majd, amikor hazajövök.
Sosem voltam még ilyen sokáig ilyen távol tőle, amióta megvan - azaz 4 éve.
A leghosszabb idő, ameddig egyedül hagytam, öt nap volt, akkor rokonok rá-ránéztek, és minden nap telefonáltam, hogy jól van-e. Valamint komoly lelkiismeret-furdalást éreztem, amiért egyedül hagytam, és ezért az utazást sem tudtam maradéktalanul élvezni.
Ezért aztán legközelebb, amikor utazni támadt lehetőség, vittem magunkkal.
Az autózást egyébként sajnos rosszul bírja, szerintem azért, mert kiskorában kialakítottam nála egy frankó kis utazásfóbiát azzal, hogy mindenhová magammal vittem - buszon, vonaton. (A kaszniból mindig kivettem az ölembe, egyszer a vonaton majdnem meg is büntettek, mert pótjegyet kellett volna venni neki - a kisállat nem poggyász ugyebár.)
Szóval a vonatot, buszt egy darabig jól viselte, de aztán egyszer csak besokallt, és tiltakozásképpen elkezdett hányni, bepisilni és bekakilni az úton. Hiába koplaltattam fél napig indulás előtt. Ez megint bűntudattal töltött el persze, de mindez enyhébb volt, mint amit amiatt éreztem, hogy magára hagytam, mert a sokkot viszonylag hamar kiheverte. A fóbiáját pedig tudomásul veszem - azaz mindig törlőkendőkkel, pót kasznikibélelő párnákkal és ilyesmikkel indulunk útnak. És miután kiad magából mindent szegény, azután már nagyon kellemesen nézeget körbe-körbe.
--
Most is utánanéztem, hogyan vihetném magammal - ennek egyrészt önző okai voltak, másrészt pedig az a fixa ideám, hogy Diócicára rajtam kívül senki sem képes tökéletesen vigyázni és róla gondoskodni. Hamar kiderült, hogy még az USÁ-ba is egyszerűbb lenne bevinni bármiféle kisállatot, mint Nagy-Britanniába, az angolok ugyanis extrán érzékenyek, magyarán nem lett volna elég a chip/tetoválás és a kisállat-útlevél. Mindenféle extra oltások, vérvizsgálat, zárójelentések és leletek kellettek volna, ami kb. féléves ügyintézést jelentene, nem is beszélve a pénzről - szóval Diócicának külön pályázhattam volna egy Eötvöst, hogy kijöhessen velem.
Úgyhogy nincs más választásom, mint hogy Gyevosra hagyom három hónapra.
 
Gy. nem valami nagy macskabarát (bocs Gy.!), viszont nagyon nagy és elkötelezett Gofribarát, ráadásul a Diócicát is tőle kaptam, úgyhogy boostolom magamban a reményt, hogy a macsusznak meglesz mind a négy lába és a két füle, mire hazajövök. Annál is inkább, mivel Gy. anyukája viszont NAGYON NAGY ÁLLATBARÁT az őzikétől a tarajos gőtéig - úgyhogy majd őt is ráállítom a dologra titkos ügynökként. (Zinczy elajándékozott papagájai is nála leltek otthonra, és csodák csodájára a daganatos hím egyed daganata meggyógyult!!!! Úgyhogy J. mama igazán tud valamit...!)
Afelől nincs kétségem, hogy Diócica megkapja a napi macskakaja adagját. Afelől viszont van egy kicsi, hogy megkapja-e a napi simi-, dörzsi- és pusziadagját.
Diócica ugyanis nyilvánvalóan különleges macska.
Macskákat meghazudtoló módon szeret engem - például.
 
Amikor hazajövök, felugrik, amikor sírok, odabújik (nem csak hozzám egyébként, hanem bárkihez), a vendégekkel szokatlanul barátságos, ugrálni is szokott a térdemre. Amikor kajaidő van, berohan a szobába, hogy mindenkit értesítsen, hogy "vacsoooraaaaaa!!!!!!!!". Hihetetlen. A húgom -- jelezvén Diócica antimacska jellemvonásait -- el is nevezte 'kutymacsnak', érzékeltetve ezzel azt, hogy meg tudná szeretni, hiszen a Dió inkább kutya, mint macska.
És tényleg. Tökéletesen tisztában van vele, hogy én mindent megengedek neki, hogy bármikor az ujja köré csavar, hogy jobban féltem, mint bármelyik emberi lényt, akiket egyébként szintén nagyon féltek és szeretek. Azzal is tisztában van, hogy kitől kell tartania, hogy ki a falkavezér, ki az, aki nem tűr nemetmondást, ellentmondást, vitát.
Nagy franc, az biztos.
Szóval nem is aggodalmat okoz, hogy most itthagyom három hónapra, pedig legszívesebben elvinném.
Majd ránéztek néha, remélem.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése