2010. január 16., szombat

Hogyan mentsük meg a magyar oktatást

Paradox módon azzal kezdem, hogy azt hiszem, valami ultra korengedménnyel nyugdíjba kellene menni.

Barátaim, tanárként eget rengető felfedezéseket tettem a héten.
Jelesül: mindegy mi a tananyag, csak legyen benne káromkodás és trágár botrány.

Hát kínlódhatok én azon, hogy átnyomjam a szürkeségen az Ady-féle "mag hó alatt"-ot vagy küszködhetek a könnyeimmel és az emlékeimmel, miközben olvasom József Attilától a Reménytelenült. Francokat... Pajzán, trágár verseket kell vinni, populárisban kell nyomni. Mindent a matektól kezdve a gépíráson át. Ady például (meg az egész szimbolista költészet) legjobban a szifiliszen és a dugáson meg az abszinton keresztül közelíthető meg, József Attila az öngyilkossággal és az elmebetegséggel, az európai romantika (E. T. A. Hoffmann) pedig a Harry Potterrel és az emóval. ("Fúúúúúújjjjjj...!!!!!!")
[További tippeket szívesen fogadok, amíg el nem bocsátanak... monduk utána is...]

Az irodalom 'hasznosságára' például már nem maradt más analógiám, mint hogy "ezt jobb ha tudják, mert ha a Legyen Ön is milliomosban ez lesz majd az 50 milliós kérdés, egy életre bánni fogják vagy imába foglalják majd a nevemet... válasszanak!"
Na erre mi a válasz: "Akkó majd főőhívjuk a tan'nőőőt, hőőőhőőőőő....!"

A héten stilisztikából (a stílusparódia példájára) a közismert Boci-boci átíratokat vittem be. Mondanom se kelljen, hogy a Térey János-féle változat jött be mindenkinek leginkább. Az, hogy ki az a Térey János, persze senkit nem érdekelt, de azért én a harsány röhögést túlkiabálva éles hangon elmondtam, ki ő, fel is írtam a nevét a táblára, úgyhogy ha valaki egy mocskos szájú tinédzserrel találkozik a buszon, akinek  a két bazmeg között 'Térey János' gördül ki a száján, na, az az én tanítványom.

A vers egyébként villám gyorsasággal és puska- és házifeladat-másolást megszégyenítő tempóban terjedt kéziratos szamizdat-formában a szünetekben. (Ezek, ezeeeeek, még órán sem jegyzetelnek, érteeeed?!) Egy srác még az iwiw adatlapjára is kitette, hogy "na, ilyet tanuljatok irodalomórán!" - mondjuk nyelvtanórán tanultuk, nem baj.

Mi ebből a pedagógiai tanulság?! Célszerű minden tanórát egy jó erőteljes kurvaanyázással kezdeni és zárni. Szigorúan stilisztikai összetevőként, hatáselemként! És megmentjük a magyar oktatást.

Az ominózus vers:

Bazmeg, boci, hiába múzol
Nem vagy más, csak egy pesti lúzer
Lehetsz felőlem tarkabarka
De a seggedbe rúgok készakarva
Nem veszlek be a testületbe
Mert nincsen, haver, egy füled se
Irtózom ettől az alkattól
És még nem beszéltünk a farkadról
Ne gondold, öcsi, hogy létezel
Amíg nem közölt le a 2000
Lecsap rád a Termann-attack
Anyád helyett is megszopatlak
Térj fölötte végre napirendre
Hogy én vagyok az igazi Ady Endre
A Zaj-herceg, a rappelő Vazul
Minden csaj az én rímeimre lazul
Csinálhatsz bármit, de rosszul te jársz
Hát bazmeg, boci, jobb lesz, ha tejelsz .

(Varró Dániel: Változatok egy gyerekdalra)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése