2010. február 23., kedd

Poétai exkuzé

Bocsássatok meg nekem, ó embertársaim, hogy helyettetek a betűkre pazarolom az időmet.

A pillanatok szentjánosbogár-életében csakis a betűk szórakoztatnak el, tesznek boldoggá és adják meg a kettesben levés intimitását és szerelmes magányát - az együtt fekvés, együtt kelés örömét, a tökéletes harmóniát, a gyógyírt a bánatra, a simogatást, az újjászületés lehetőségét a totális pusztulás után, a reményt a máról a holnapra.

Hiú, önző és akaratos viszony ez, tudom. Úgy tapadunk egymáshoz a betűk és én, mintha egy izzó vassal sütötték volna a bőrömbe őket - vagy engem az övékbe. Rájuk tenyerelek, testemmel fedem el őket , majd közösen lángoszloppá változunk és lángolunk, lángolunk talán az idők végezetéig.

Metonimikus viszony is ez, hiszen a betű csak a porhüvely, ám a rajongás valós tárgya, a gondolat pedig a lélek, ami csak száll, száll a felhők fölé, amíg csak ki nem húny az idea örök lángja a halhatatlanságban, vagy amíg olyan messze nem kerül tőlünk, a nyomorúság földi helytartóitól, hogy szabad szemmel már észre sem vehetjük, s szárnyaszegett karjainkkal már nem inthetünk utána.

Bocsássatok meg hát, hogy hanyagon rátok legyintek; máshol van az én hazám, ó én próféta lelkem, az életem is máshol van...

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése