2011. június 14., kedd

Brezsnyeva

A második a háromból egy mono-darab volt, Csákányi Eszterrel. Brezsnyev lányát játssza Peter Pavlav darabjában, a Dolcsaja vitában, aminek a magyar változatát Parti Nagy Lajos írta meg, de az volt a jó, hogy egyáltalán nem lehetett tudni, hogy végződik a szöveg és hol kezdődik az előadás...
Az egész reality show keretet kapott, vagyis egy öltönyös fickó meghívta a "Hol van már a tavalyi hó?" című retroműsorába Galina Brezsnyevát, akivel aztán mindenféléről beszélget, miközben az iszik, mint a gödény, flörtöl és háborog.

Nem az jött be, hogy a sztori mennyire eredeti vagy sem, vagy hogy a nyelvezet mennyire jól működik (egyébként szerintem nem is annyira volt tipikusan PNL-os), hanem hogy hiába feltételeztem, hogy ez az egész meg van írva, sosem tudtam, mi fog következni. Csákányi például annyit iszik, hogy egészen elképzelhetetlen volt, hogy szünet nélkül végig tudja nyomni, és volt is egy rész, ahol kisétált a showból, és beadtak valami videót - na most szerintem ez a szünet mindig ott van, ahol éppen rájön a szünetelhetnék. Például.
És az mondjuk teljesen zseniális volt, ahogyan "visszatekert" egyes részeket, és kérte, hogy játsszák el újra, mert ez nem jó, vagy ahogy osztotta és okította a műsorvezető fiút, mert hogy ez nem is csak a szerepről szólt, hanem a két színészről, és sosem láttam még ennyire szépen egymásba játszani egyetlen előadásban sem a fikció meg a félig fikció két síkját.

Mondjuk abban is van valami, persze, hogy a Csákányi már megint részeges tramplit játszik, amit nagyon jól tud, és mi ebben az új, na de van az a rész, amikor be akarja bizonyítani, hogy ő igenis művész, és előadja egy ember (egy nő) életét ötven másodpercben, miközben a színpad egyik végéből a másikba ér. Na, az igazán, de igazán szép.
A többi pedig inkább színészleckéztetés meg színvonalas röhögtetés, mindkettőnek nagyon élvezhető.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése