2011. június 25., szombat

Bikal

Úgy történt, hogy bevásároltuk a nyárra szükséges kötelező olvasmányokat fantasy-irodalmat, és mivel az Alexandra szoros koprodukcióban áll a bikali középkori élménybirtokkal, kaptunk félárú jegyeket, ezért halaszthatatlanná vált a látogatás - arról nem is beszélve, hogy a tantestület idei össznépi banzáját is oda tervezték. Igaz, ezt kevesen támogatták, lévén, hogy 45 km, elég drága, és viszonylag bonyolult a logisztika, de hát demokráciában a többség dönt, úgyhogy csütörtökön megyünk.
Én meg most előre megnéztem...

A komplexum de. 11-kor nyit, rájöttem, hogy azért, mert egyrészt akkortájt kezdődik a dramatizált program, másrészt ha nyitásra megy oda az ember, szinte biztos, hogy ott is ebédel... Mi kora délután érkeztünk, gondolom, a program egy része már lement. Azért találkoztunk egy baráttal/atyával, aki fel-alá csellengett a járókelők között, néhány apróddal és királylánnyal is... (mind színészek vagy önkéntesek lehetnek, egyiküket felismertem a diákszínjátszó fesztiválról). Délután fél négy körül volt a lovagi torna, ahol a "király bolondja" narrálta az egyébként végtelenül egyszerű eseménysort (hogyan lett Mátyás király bolondja és hogyan "celebrált" egyszer egy lovagi tornát), majd megnézhettünk egy idomított baglyot és néhány egyszerűbben tűnő lovas mutatványt. Mindeközben kisorsolták a nap közben levezetett játékok (labirintusjáték, mesehallgatás, gyógynövény-felismerés) díjait, illetve okleveleit.

A hely maga egyébként lehetne sokkal színesebb és energikusabb is, szabadtéren alig van program, teljesen hiányzik a reneszánsz forgatag. A házakban találhatóak különböző kézműves aktivitások ugyan, van kocsma, pékség, étterem és nemezelő. Túl sok viszont a halott tér, fogalmam sem volt a funkciótlan kovácsműhely, "madárszínpad" és nem tudom mik okáról... a falusi gazdaság-rész is elég unalmas, a disznóól és a csirkefarm meg a kecskék minden skanzenban ott vannak manapság.

A "főtér" egy nagy füves placc, ahol ad hoc jelleggel találhatóak különböző izgalmas dolgok (lovagi sátor, dárdavetés, íjazás, akadálypálya, stb.), csak most épp sehol nem volt senki. Nem értem, szombat délután miért nem lehet semmit csinálni egy reneszánsz élménybirtokon azon túl, hogy megnézi az ember a lovagi tornát. Biztosan gondoskodni kellene arról, hogy az se maradjon szórakozás nélkül, aki 11 óra után érkezik.

Szóval a gyanúm, hogy a birtokot a kastélyszállóhoz építették afféle látványosságként, kertként, csak éppen nem gondoskodtak arról, hogy az éppen csak odatévedők wellnessmentesen is jól érezzék magukat.
Fogalmam sincs, mit találjak ki, hogy csütörtökön ne kelljen végignézem még egyszer ugyanezt...