2011. március 21., hétfő

téli vendég

Az idei téli depresszió nagyon alattomos, ugyanis nem is vettem észre, hogy maga alá gyűrt, csak amikor már hónapok óta nem kaptam levegőt se. Diákok mondták kivételes alkalmakkor, hogy "végre mosolyogni tetszik" meg hogy "mindig lehajtott fejjel jár, mint akit nem érdekel a világ" (hát, nem is, mondtam erre én), és még más is, aki fontos, mondta, hogy két hónapja egyáltalán nem nevettem... szerintem több.

Alapvetően tisztában vagyok a depresszióval, várom is, minden január végén, de most elfelejtettem, hogy eszembe jusson, ezért aztán nem is vártam. És nem is vettem észre sem. Csak most, nem is annyira utólag a nagy-nagy bánatot, a halálos fáradtságot, a súlyokat, a felhorkanó igazságérzetet néha, és az éppen hogy pislákoló életösztönt. Éppen hogy.
A görcsös tenni akarást, ami elterelő gesztus, és nyilván semmi jóra és hasznosra nem vezet. A sokasodó sebeket meg a szétrágott szám szélét. Hogy hiába az összes illúzió, teljesen tehetetlen vagyok. És hogy ez már nem mehet így sokáig tovább, mert megdöglök.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése