2014. január 27., hétfő

Arról, hogy mi is van

Hogy mi is van?
Az van, hogy ingyen kijavítottam egy csomó nyolcadikos felvételit, miközben azok, akik ügyeltek a dolgozatíráskor, pénzt kaptak érte.
Az értekezleten megpróbáltak beetetni azzal, hogy a minősített tanárok befolyásolják majd az iskolaválasztást (ehehehe, főleg nálunk, amikor még a szülők zöme azt se nagyon tudja szerintem, hogy ki a miniszterelnök), és megint végighallgathattam azt is, hogy a mi vetélytársaink az elitgimnáziumok. Persze. Csak hát nyilván ott nem írni-olvasni kell tanítani a gyerekeket.

Kedvenc eszmefuttatásom egyébként: "értékválságban van a világ, nem is csak az ország, hanem egész Európa, sőt azon kívül is, na persze én nem tudhatom, mi van Dél-Amerikában"....

Annyira hidegen hagy egyébként ez az egész, hogy azt nem tudom elmondani. A jelenlegi rendszer szerint Miss Diri fogja ellenőrizni a szakmai munkámat, és értékel engem, mint pedagógust (még egy órámat se látta soha 7 év alatt), a szakszervezetisünk egy lúzer, úgy hallom, Aranka is az, de a lényeg, hogy minden rendben van. A PKV Rt. is ezt mondja, igaz, fagyott egy kicsit, és máris húsz percet kellett állnom a buszmegállóban, hogy egy óra alatt érjek oda a busszal tíz percre lévő munkahelyemre. Minden rendben van és rendben lesz.

Tél van, leesett a hó, rendbe jött a limbikus rendszerem, jobban alszom.
Azon tűnődöm csöndben, hogy ha az osztály faliújságára kiteszek egy rövid megemlékezést a holokauszt nemzetközi emléknapjával kapcsolatban, ki hogyan fog összesúgni a hátam mögött.
Vajon meddig bírom még ezt?

2 megjegyzés :