2011. május 19., csütörtök

Katasztrófa

Volt ez az ál-katasztrófariadó, és én -- bár elolvastam jó pár cikket -- még mindig nem értem, hogy most végül is mit akartak tesztelni: hogy hogyan működik a tájékoztatás? hogy a rádiók be tudják-e olvasni? hogy hogyan reagál a nép? Mert a rádiók bizonyára be tudták olvasni, de hogyan mérhető az, hogy elérte-e ez az embereket vagy hogy hogyan hatott rájuk?

Én például, ha most ez egy éles helyzet lett volna, valószínűleg megdöglök, mert az adott időben/műsorsávban sem tévét nem nézek, sem rádiót nem hallgatok - ahogy szerintem a dolgozó populáció nagy része. Ahogy a riasztás a legtöbb állampolgárt elérhette volna/elérhetné, az vagy az internet, vagy esetleg a mobilszolgáltatók. De így az egész úgy múlt el, mintha nem is lett volna.

Illetve ez nem igaz, hiszen a cikkeket a különböző portálokon elolvastam, de mind azt emelte ki, hogy ez az egész fake, és hogy senki ne szarjon be. Nem tudom, talán a szatymazi hagymatermesztő kisnyugdíjasokra utaztak, hogy ők -- mivel mondjuk nincs internet hozzáférésük -- kapálás közben úgyis a rádiót hallgatják és majd az elvárásoknak megfelelően bepánikolnak...

Az oktatási intézményekbe persze soron kívül kiküldték a tájékoztatót (naná, Hoffmann Rózsa összes levelét is mindig megkapjuk), hogy miről is van szó, és hogy a t. diákság -- akik nyilván ismerik J. R. Tolkien munkásságát -- majd nyugtassák meg jó szüleiket, hogy ez nem komoly.
Mert hát igen, valóban hihetően hangzik, hogy pusztító vihar közeleg Völgyzugoly és a Helm-szurdok felé, ez legalább annyira autentikus, mint hogy Alekosz az igaz szerelmet keresi a villában vagy hol.

Az külön humorelem számomra, hogy A gyűrűk ura közismertségére apelláltak, hiszen azt nálam például egy osztályban átlag hárman ismerik, ők is főként hímneműek és intelligensek. Az átlag tizenéves populációnak már nem sokat mond Frodó meg a többiek, hiába is hiszik ezt a rendfenntartók.
Persze az ötlet kiagyalói tarthattak attól is, hogy az Orson Welles-féle Világok harca rádióadaptációjához hasonlóan pánik tör majd ki, de lássuk be, ezzel azért némileg alábecsülnek minket. Szerintem a lakosság 90%-a szépen, békésen szívott a munkahelyén ezen a napon is, ahogy a többin...

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése