2024. június 19., szerda

[Vizsgák]

Ebben a szezonban nyolc vizsgám volt, tegnap volt az utolsó napom. 
Három nap emelt, három nyelvvizsga, két középszintű nap. Ha jól számolom, ez kb. 140 vizsgázó. 
Nem sok jó van egy vizsganapban, kényelmetlen a szépruha, iszonyú meleg is van, és már mindenki menne bele a nyárba. Én viszont szeretem, mert olyan alkalomnak tekintem, amikor lehet másoknak segíteni. Ha érettségi, akkor konkrétan ez az egyik utolsó olyan nagyszabású alkalom, amikor találkozni és segíteni lehet.

Többször mondták már, hogy miért nem tudok rendesen felöltözni a vizsgákra képes vagyok úgy vizsgáztatni, hogy nem csak a jelölt, de még a bizottság is megnyugszik mellettem. És igazából én is megnyugszom. Azt is többször tapasztaltam, hogy egy amúgy tökre morcos és kelletlen elnök a vizsganapok végére ellazul és mosolyogni kezd.
(Ma egyébként bankett, amit ki nem állhatok, és a vágott virág is taszít, többek között azért, mert lekókad hazáig a tűzforró autóban, hogy aztán az izzadó lakásban tovább haldokoljon. [És már majdnem 20 éve, hogy a "tanárnőséggel" sem tudok azonosulni, szerintem ez sosem fog menni.])

Ebben a tanévben egyébként az indokoltál és a kelleténél többször éreztem rosszul magam a munkámban és az életemben is - azt hiszem, ezt néha ki kell mondani, még ha az ember nem is akar folyton nyűglődni valamin, mert az erős csajok nem tesznek ilyesmit. 
És azt is gyakorolni kell, hogy valóban többet gondoljak a jóra. 




4 megjegyzés :

  1. És nincs mese, a "tanárnőség" nyugdijaskent is utóler. Mert masok mondnak meg, ki AZ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tanárnők elegánsak, vonalasak, az orrukra tolják a szemüveget, fegyelmeznek és figyelmeztetnek az udvarias, illendő beszédre és viselkedésre. :)
      És lehet, hogy mások is alkotnak képet arról, hogy én ki vagyok, de azt azért mégis csak én döntöm el. :)

      Törlés
  2. tudom, hogy engem a mellékszál az, ami itt megfogott (lsd. a második levélíró) - de érdekelne, tanárként lelkileg nem megterhelő depressziós vagy "csak" tinédzserkorból fakadóan végtelenül búvalbaszott, esetleg ami legrosszabb, a társaik által kiközösített diákokkal dolgozni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. néha... de a humor meg a viszonylagos távolság sokat segít, egyébként nekik is.
      meg attól is függ, TE mennyire mászol bele - vannak azok, akik tönkremennek a diákok problémáiba, belebetegszenek, mindenkit meg akarnak menteni, stb. én nem vagyok ilyen.

      Törlés