2013. szeptember 15., vasárnap

Nem lehet...

Ezt az országot nem lehet ép ésszel elviselni, de komolyan. Fogalmam sincs, mi a megoldás. Ha a miniszterelnököt követem, akkor vagy iszom, vagy eszem, vagy... Tényleg, mégis mond valamit ez az ember. Mindenesetre árulkodó, hogy már ő sem tudja a saját országát elviselni.

Ami halálosan kiakasztó, az a robot, a megbecsülés hiánya, a kicsinyesség, a pénztelenség - ezek szánalmas dolgok. Vagy, ahogy már korábban írtam, hogy kénytelen vagy minden tekintetben relatívan gondolkodni. Mármint úgy, hogy "nekem még mindig nem a legrosszabb, mert...." vagy "X, Y, Z-nek sokkal rosszabb, mert....". Igen, igen, lehet így, aztán az ember szépen titokban elkezdi szedni a nyugtatókat, az infarktusmegelőzőt (ami lehet, hogy már védekezés), veri a gyereket, piál hétvégenként, szidja a kormány anyját, és a nyugdíjas éveit tervezgeti valahol külföldön.

Én például most kitaláltam, hogy Hollandiában leszek nyugdíjas. Mert ott legális a fű, úgyhogy kipróbálhatom.... Mondjuk addigra már lehet, hogy nem lenne okom rá. Úgy tervezem, hogy azért még dolgozom is ott, tulajdonképpen én lehet, hogy egész életemben dolgozni fogok, ami nem is baj, mert tán ott lesz értelme. Itt, ahol még az ighá is azt mondja, "nem baj, ha nem tartod meg az órád" vagy ahol a doktori iskolákban úgy mennek át dolgozatok (az eljárási díj okán), hogy azt az ember még szemináriumi dolgozatnak is szégyellné leadni, minden szándék és ambíció hülyeség.

Közben meg azért arra gondolok, hogy ha egyedül lennék, most frankón leinnám magam elkeseredésemben, így meg azért működik a ráció, a felelősség és a kontroll. De az azért figyelemre méltó, hogy az én diákkoromban még nem volt ennyi tizenéves alkoholista, ami nyilván abból jön, hogy ennyi alkoholista felnőtt/szülő sem volt, mint most, de hát mit is tehetnénk, ha már a mi miniszterelnökünk is....

"Azért küszködünk, mert meghalni félünk!"
"Élni se túl jó...." - mondja a rajzfilm, amit éppen nézek.

Mindenesetre A. azt mondta, ma már nem dolgozhatok, nem írhatok többet (mert csak árt nekem), hanem meg kell hogy nézzek vele egy bármilyen filmet. BÁRMILYET, érted?! 


2 megjegyzés :

  1. Ha már bármit, akkor a Breaking Bad-et próbáltad?
    (Az mondjuk sorozat és abból is az első évad a tuti, de a többire is rendesen rá lehet kattanni.)

    VálaszTörlés
  2. Nem, most valami Stephen Kinget kezdtem el nézni, Under the Dome. Ott tartok, hogy ez is megfelel. De megnézem, amit mondasz. :)

    VálaszTörlés