2012. április 10., kedd

Csak egy dragon tattoo

Egyáltalán nem értem, hogy a David Fincher-féle A tetovált lány körül mi volt ez az óriási média hype, amikor egyáltalán nem ért annyit. Sőt, számomra semmivel nem adott többet, mint a svéd film, viszont azért volt idegesítő, mert a hercehurca miatt az embernek hatalmas elvárásai támadtak (extra erőszak, akció, látványok, stb.)

De nem. És annyira nem, hogy még rendes, összeszedett írást sem fogok produkálni miatta.

Először is majd minden szereplőről az volt az érzésem, mintha a másik filmből jött volna át, és egyszerűen nem értem, hogy gondolhatják az amcsik, hogy az ember értelmezési horizontjából ki tud szorulni egy korábbi változat. Másrészt oké, hogy Rooney Mara iszonyú sovány, meg többször látszik a melle is, de a jeges svéd közöny, ami ennek a figurának a sajátja, egy cseppet sem érezhető a habitusán, sőt. Igazából végig olyan volt, mintha nem is tudná eldönteni, mit és hogyan játsszon.

Az egész filmben a pár perces eleje főcímen kívül (ami nagyon baró, tényleg, zeneileg és képileg is) semmi izgalom nem volt, Daniel Craig is tök olyan, mint James Bond korában. A végét egyébként átírták, szóval Harriet nem a világ végén éldegélt, hanem Londonban, a család tagjaként szépen, de amúgy inkognitóban, szóval nekem dramaturgiailag ez sem áll össze; Svédország és Anglia azért annyira nem áthidalhatatlan, pláne famílián belül.
A Wennerströmöt leleplező pénzügyi mismásolás pedig majd nem fél óra hosszan húzódik még az epilógusban, holott már megvan a gyilkos, mehetnénk haza, sziasztok.

Szóval fogalmam sincs, minek kellett ezt a filmet megcsinálni azon kívül, hogy az amerikai filmgyártás tán azt hiszi, hogy rajtuk kívül senki más nem tud jól megfilmesíteni valamit. (Meg hát nyilván részesülni akartak a nagy lóvéból.) A szememben ez most bukás, elkéstetek, hapsikáim.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése