2011. szeptember 3., szombat

A szabadság vége

Ha tegnap előtt írtam volna ezt a posztot (ahogy terveztem), akkor azt írtam volna, hogy úgy érzem magam, mint aki a Marsról (vagy a Vénuszról, mindegy) csöppent a munkahelyemre - ennek az érzésnek minden előnyével és hátrányával együtt. Reménykedtem/-em benne, hogy sikerül tartani ezt a "nincs közöm hozzá" és "kit érdekel" érzést, amit az is felerősít, hogy átköltöztem a kisebbik szobába, és végre nem negyvenedmagammal kell vitatkoznom azon, hogy kinyithatjuk-e az ablakot a tíz perces szünetben. Ettől az érzéstől felbátorodva elhatároztam azt is, hogy rutinból fogom elvégezni a munkát, és inkább fontosabb dolgokra koncentrálok. A dirinő is ezt szeretné, úgy tűnik, mivel eléggé úgy kezel, mint aki lepattintott végleg... ez most vagy azért van, mert máshova tartozónak vél, vagy mert tart tőlem. Esetleg irigy. Úgy veszem észre, csak a hátam mögött mer megnyilatkozni rólam/velem kapcsolatban, akkor sem túl hízelgő módon persze.
Aztán tegnap realizáltam, hogy szarul áll a svájci frank, szeptemberben nem lesz pluszpénz, úgyhogy ezen egy kicsit elszomorodtam estére, prejudikálva a következő hónapok keserveit. Mindegy, a szülinapom nagyon jó volt, évek óta nem éreztem különlegesnek ezt a napot, de most megint. Ettől az érzéstől jó kedvem is volt, egy napig (nem, dramatizálok, tulajdonképpen még most sincs rossz kedvem igazán).
Felállítottam a házon kívüli dolgok fontossági sorrendet, írás, álláskeresés, dolgozás; aztán persze egy idő múlva ezt majd felülírja a depresszió, de remélem, nem hamar. A tanévkezdés nem hiányzott, és nem csak tanárként nem.
Az mindenesetre bizalommal tölt el, hogy -- bár nem látványos, de -- belefogytam néhány két évvel ezelőtti ruhadarabba (bár nem kilóra mérem, hanem formára), és megint látszik, hogy vannak izmok a hasamban/-on, a combomban meg a rekeszemben, vagy hol. A hasam persze nem publikus, úgyhogy ez igazából az én titkom marad. Titkos lázadás a punnyadt rendszer ellen. Ahogy az is, hogy titokban Foucault-t meg Bahtyint olvasok a munkahelyemen, amikor a rutinom felszabadít nekem némi időt.
Az isten jó sorsom adjon nekem türelmet, kitartást, és egy olyan új munkát, amiből nem menekülnöm kell. Minden másom megvan (és azokból nem akarok újat). Indul a visszaszámlálás...

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése