2010. november 9., kedd

Változások

"Több dolgok vannak földön és égen,
Horatio, mintsem bölcselmetek
Álmodni képes." (Hamlet, I. 5.)


Úgy látom, hogy nagyon jó változások állnak biztos lábakon várakozva az előszobában.

(Valahogy a mai napig nem vagyok nosztalgikus az igazi jó barátaimmal kapcsolatban, sokak szerint még nem vagyok elég öreg ehhez, de szerintem meg más az oka.)

Az egyik közeli barátom pár hónapja költözött a királyságba, a másiktól pedig ma megtudtam, hogy gyereket vár - régóta szerette volna. Azt mondják, ez a világ legegyszerűbb dolga, pedig egyébként nem...
Bár kis társaságunkból sok szempontból a legéretlenebbnek tűnök, rá kell jönnöm (a többiek mindig is tudták), hogy pont ellenkezőleg: én voltam az pár évvel ezelőtt, aki beljebb engedte a Nagy Változásokat az előszobából, úgyhogy nem lemaradva kell éreznem magam, hanem éppen hogy előretörve. Így is érzem.

A Nagy Változások hatásfoka enyhült, lejárt. Újabbak után kell nézni, kinőttem a jelenlegieket. Mindez már kevés. Egyre irritálóbb, sürgetőbb, kielégületlenebb. Szerintem már beletettem a közösbe eleget, ezentúl válogathatok.
Valami készül. És minden kényszerpálya és az összes fájdalmas és nyomasztó nehézség ellenére a választás szabadsága még mindig az enyém.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése