2008. március 14., péntek

Diócica szerint a világ #3

Diócica a héten megszökött, simán, észrevétlenül. Éppen esett aznap este az eső, és ő, mint annyiszor, kedvenc szórakozásának hódolván a kisszoba ablakát közelítette meg, hogy a szellőztetési rituálét kihasználva tüdejébe szippantson egy kis friss levegőt.
Ilyenkor vagy csak az orrát dugja közel az ablaknyíláshoz, vagy átkapaszkodik a párkányra, és kijjebb merészkedik. Van, amikor egészen kimászik, és a bádogon végigsétálva kívülről néz befelé, mintha az lenne a lakhelye, a szabad, és mi lennénk az ő körén kívül esők, az idegenek, akiket leshet titokban.
        Talán az eső illata csábíthatta, mert a ezen a napon teljesen kimászott az ablakba. Aztán nem tudom, hogy a lendületet vétette-e el, vagy megcsúszott a nedves és lejtős felületen - mindenesetre másfél emelettel lejjebb, a sötét esti udvar vizes füvében landolt. Senki nem vette észre és senki nem hallotta meg.
        Bennem megvan az a belső késztetés, hogy időről időre ellenőrizzem, megvannak-e még a szeretteim, s ha megvannak, mit csinálnak. Ez többmindenkit borzasztóan tud idegesíteni, de nálam ez a napi rendszeres "leltár" hozzátartozik a törődéshez, érdeklődésnek nevezem, fontosnak tartom. Csak annyi az egész, hogy bekukkantok a másik szobába, vagy ránézek az illetőre, és nem is kell hogy visszanézzen vagy hogy reagáljon, én kipipálom magamban a "jóllétét" és a jelenlétét. 
        Diócicát pediglen nem találtam. Sem a kosarában, sem az ágy alatt, sem a ruhásszekrényben, de a kuka mellett sem a konyhakredencben. Nem volt a fürdőszobában, senki nem zárta be a vécébe, és a növények között sem lapult meg, mint valami csíkosarcú maugli. És akkor már sejtettem, hogy már megint leesett a sötétbe... Feszült lettem a gondolattól, hogy ezúttal nem találom meg az udvaron (nyáron egyszer már leesett, de a ház előtti lépcsőről nem mert elmozdulni, és hangos-panaszosan ott nyivákolt), mert az utcai lámpák odalenn mind kiégtek, és koromsötét volt. Az járt a fejemben, hogy annyira megijedt, hogy még szólni sem lesz mersze majd, hogy merre van. És az is, hogy ebben az időben sokan sétáltatják mifelénk a kutyákat is.
        Cipőt húztam, a mezítlábamra, és mivel zseblámpám nincs, magamhoz vettem a telefonomat, hogy azzal világítsak be az autók alá, ha kell.
        Lementem, és elkezdtem hívogatni, de semmi válasz. Néhány méterrel odébb láttam a westie-párt sétáltató szomszédokat.
        És akkor megláttam a sötét vizes fűben egy még sötétebb rémült foltot, ami akkor sem mozdult meg, amikor közelebb léptem. Csak kiadott magából egy éppencsak hallható, nagyon panaszos, vékony, a fű mélyéről jövő kurta nyávogást. 
 
        Aztán felvittem, és kapott exkluzív cicakaját, amit a születésnapjára tartogattam... Én pedig fél óra múlva, amikor már az ágykarfán horkolt, azon tűnődtem, hogy a macskáknak van-e emlékezetük.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése