2007. május 31., csütörtök

diócica szerint a világ #1

Na azért a nők tényleg különösek néhanapján...
Elnézem ezt itt, na nem mintha egyáltalán nem érteném, hiszen én is csajból vagyok vagy mi... na de hogy ez itt milyen bogos tud lenni! Az még nekem, macskanépnek is büszkeségemre válna. Mert hát nincs itthon, jó, jó, amikor meg látom, akkor is inkább csak a hátát, mert hogy ül azelőtt a villogós masina előtt, amiből olyan vonzalmas pattogós fényes szikrák jönnek ki, aminek nem tudok ellenállni. Ezért aztán néha együtt ülünk előtte. (Kisebb koromban napersze ez is jobban érdekelt, most inkább a galambokra hajtok az erkélyen meg - rágcsálók híján - legyekre és egyéb miniszárnyasokra a szobában.)
Néha meg, amikor az eső elől be vagyok intelmezve, akkor az ablakban ülve bámulom az eget... meg a szemközti házban az ablakokat. Ott nem laknak négylábúak, ott is csak emberek, de többen, mint ahány itt jut egy négyzetméterre....
...szóval elnézem ezt itt, aki az enyém, hát szeretem, na, és néha kicsit sajnálom, néha meg az agyamra megy, amikor folyton mintha menetben lenne a lába - és olyankor bemenekülök a kanapé mögé, nehogy bedugjon a rácsos kosárba, ami még egy menyétnek is kicsi volna. Na jó, jó, amikor felszállunk arra a nagy berregős masinára (aminek végre rendesen felérem az ablakát), akkor mindig ki szokott szabadítani. Mert ő is szereti a szabadságot. Ami persze viszonylagos a mi minipárosunkban is - na nemcsak nekem, hanem neki is. Tudom, tudom én, hogy szeretne szabad lenni, és hát neki az lenne például néha a szabadság, ha naphosszat alhatna és mászkálhatna a könyvespolcon, mint én. Nekem pedig persze néha az, ha megnézhetném közelebről a fecskéket abban a fészekben, amit csak úgy látok, ha kicsit felkapaszkodom a házfalra. (No meg ha  többször átmehetnék befeküdni a szomszéd erkélyen a kaktuszok közé.) Ő az egy helyben ülésről álmodik, én a futásról szoktam.
Álmodni, na azt együtt is szoktunk, én kevesebbet és rövidebbet, és amint világos lesz, rögtön el akarom mesélni. Ilyenkor megbirizgálom a haját, aminek nem mindig örül. Én meg persze annak nem szoktam, ha lerántja rólam a kanapét, ami mögé bebújok.
Szóval ott tartottam, hogy bogos. Egy nagy bog tud lenni. Nem tudom, csak a lámpákat figyelem mindig, meg a villogós masinát, amit néha csak hosszan és mozdulatlanul bámul (mint én; mondom én, hogy rokon a lelkünk), meg a színes tollakat, amikkel fehér papírokra firkál... A beszédjét csak ritkán hallom, olyankor vagy hozzám szól, vagy a másikhoz, mindkettőnkhöz kedvesen, engem neveken nevez, néha sír, néha nevet, és mindkét állapotában kedves próbál lenni. Az jó.
Hát szóval várom a nyarat, mert akkor érdekes dolgok történnek majd. És hátha megtalálom a lelkiismereti indíttatású egérszagú csörgős labdámat is valahol...
 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése