2012. február 19., vasárnap

Válság sucks

Olyan ez a válság most már, mint valami nagy démon, akire/amire mindig lehet/kell hivatkozni, amikor rosszul mennek a dolgok. "A Válság"! Biztos az az oka. Mint hogyha a hosszú tél elmúltát várnánk, vagy mintha egy rossz hangulatú politikai éra eltűnéséig számolnánk a napokat.
De hát számoljuk is. Csak nem tudjuk, mi jön utána.
És ha mélyen belegondolok, végtelenül szomorú, hogy olyasmiken röhögünk, mint ez a Zs. M. fake, mert ez egyszerűen tragikus, mint ahogy az is, hogy a miniszterelnök szerint az idén sokkal többen tudnak majd a felsőoktatásban tanulni (hiszen ők kibővítették a lehetőségeket). Másrészről viszont, ha nem röhögnénk, odalenne minden. És ezt pontosan tudom, mivel egész héten egyáltalán nem röhögtem. Vagy csak alig.

Mindez arról jutott eszembe, hogy csődközeli állapotba került a nyelviskola, ahol tanítani szoktam. Na jó, ez lehet, hogy túlzás, de erősen meg kell húzniuk a nadrágszíjat. Az előző tanfolyamot még elvállaltam annak ellenére, hogy lényegesen alulfizettek; állítólag az egyik országos franchise tartja sakkban a kis helyi nyelviskolákat azzal, hogy januártól hirtelen fele áron hirdettek tanfolyamokat. Mindegy, elvállaltam, mert heti 12 órával azért még összejött valamennyi.
De aztán mondtam, hogy a kétszer kettes tempóban ennyiért nem áldozom fel az estéimet.
Így is lett, nem hívtak.
Most azért kicsit meg vagyok illetődve, mert még soha nem csináltam ilyet. Valamiért meggyőződésem volt viszont, hogy ezt is meg kell tanulni (mármint nemet mondani), és hogy 1100 forintos órabérért akár havat is lapátolhatnék. (Nem a közmunkásokról beszélek, láttam a híradóban egy csajt, aki.) De egyébként meg jó vagyok, nagy gyakorlatom van, vizsgáztatói képesítésem, rengeteg saját tananyagom, gyakorlatilag az egész iskola az én vizsgafelkészítő programomat használja. És fogja is. Amit le sem védtem copywright-ilag, mert a tudás, ugye, mindenkié.
Summa summárum, most be kell szereznem pár magántanítványt (amit egyébként nem szeretek), hogy pótoljam a hiányt, mert bár azt mondták, március végén megint hívnak az intenzív tanfolyamokra, tudja a fene. A végzős egyetemisták, akiknek okés az alacsony óradíj, bizonyára többen vannak. Csak egyetlen dologban bízhatok, az pedig a minőségre törekvés meg annak a védelme. Meg még az vigasztal, hogy ha kidobnak, bármikor elmehetek a konkurenciához a CV-mmel.

Szóval nézzük a jó oldalát, és hajrá a szabad estéknek, a fogyatkozásra esélyes könyvkupacnak, a doktori disszertációnak, meg az akciós hasizomeszköznek, amit a múlt héten rendeltem.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése