Sokáig most ez az utolsó színházi élményem, ugyanis a sok ücsörgéstől
(színház, vizsgáztatás) visszatért a lumbágóisiászom... meg különben
is, hamarosan szabadságra megyek. (Legközelebb, ha minden igaz, majd az
Ördögkatlanról fogok tudósítani.)
Az interjúkban lehetett olvasni, hogy Udvaros Dorottya az Andrews Sisters-számokhoz szeretett volna egy kerettörténetet rajongása okán, nos, a darab ezt a célt szerintem tökéletesen kiszolgálta. A Bandy-lányok
cselekménye az, hogy két középkorú nő (akik az átkosban voltak ifjak)
újra összejön, hogy megünnepeljék a harmadik barátnő pasijának
születésnapját, és a Choo Choo Bárban műsort adjanak elő a tiszteletére.
Ica, a harmadik csaj késik, ezért ketten végigpróbálják a délutánt és
nosztalgiáznak meg isznak közben. Aztán Ica persze nem érkezik meg,
ahogy az ünnepelt sem (mert idő közben szakítanak), úgyhogy a két nő
megcsinálja végül a műsort a maga örömére.
Azon túl, hogy az előadásnak sok kommersz és szórakoztató eleme van
(de kit érdekel), én azt hiszem, erre mondják, hogy színvonalas
szórakoztatás. A lényeg nyilván a zene meg a dalok, és aki szereti a
harmincas-negyvenes évek amerikai zenéjét (mint én), az tuti jól érezte
magát. Parti Nagy Lajos hihetetlen kreatív szövegeket írt a dalokhoz --
múltkor beszélgettem valakivel arról, hogy a hapsi "bulvárosodik", de ha
ez ezt jelenti, nincs vele problémám --, az egyik hihetetlen truváj
szerintem, hogy a Bei Mir Bist Du Schön
című klasszikust a bibliai Bábel-mondával vonta valahogy össze (sajnos
nem tudom szó szerint idézni, remélem, egyszer kiadják az egészet
lemezen vagy szövegként). Hihetetlen prozódiai bravúrok, angol-magyar
hibrid sorok és humor váltja egymást. Az összekötő szöveg tulajdonképpen
mellékes; nyilván az is meg van írva, de azt kitölti Udvaros és Hernádi
magától.
Szóval a színésznők, igen.
Ég és föld a kettő, az előadás legnagyobb svungja a kettőjük
kontrasztja. Udvaros elképesztően fitt, karcsú és csinos, tökéletesen
energikusan mozog, baromi jól énekel. Hernádi pedig nagyobb darab,
mintha a másik paródiája lenne, szögletesen és "szubverzíven" mozog, a
mély lágékban kifejezetten szexi, amit meg nem tud kiénekelni, azt
kiforgatja. Nagyjából sok éve azt érzem nála, hogy önmagát játssza, de
hát vannak ilyen színésznők, akik ezt tudják jól akármilyen szerepben.
Bravúros az összhang, mintha egy női börleszk párost látnánk (ami,
istenem, annyira ritka). Végig az volt az érzésem, hogy ezek írattak
maguknak egy darabot, amiben eljátszhatják a műfaj iránti rajongásukat,
valamint az egésznek az ironikus leképezését, és akkor senkit sem fog
zavarni, hogy ők nem amerikai Broadway-színésznők... (Holott Udvaros
mondjuk nagyon sokszor emlékeztet Shirley McClainre...)
Szóval az egész nagyon ki van találva és le van védve a blődlinek címkézés vádja ellen: ez szándékosan ilyen.
A zenekar külön említést érdemel: a főszereplőkhöz képest abszolút
kisfiúk, ami a szövegben és a dramaturgiában ki is van játszva, viszont
fantasztikusan jól zenélnek. Úgyhogy a muzikalitást tekintve sincs
kifogásom.
Egyetlen anomáliát találtam, mégpedig a végén, amikor kiderül, hogy
Ica mégsem jön, de a műsor mégis lemegy, akkor lehetett volna
határozottabban érzékeltetni, hogy ez mégis csak a finálé, mert az
utolsó dal után Hernádinak kellett figyelmeztetni a nézőket, hogy itt a
vége.
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése